Svar: Blodtryksmåling
19. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Det lyder lidt voldsomt, hvis din datter har fået blodsprængninger i huden på grund af blodtryksmanchetten og det er naturligvis ikke okay!
Du skal naturligvis selv vurdere, hvorvidt du vil have din datter med i forsøget eller ej. Min umiddelbare tanke er at de under alle omstændigheder bør have en tilbagemelding på hvad du har oplevet og jeg synes du skal stille spørgsmålstegn ved om det er nødvendigt at pumpe manchetten så højt op at barnet får mærker af det ...
Det er ikke sådan at man skal have blodsprængninger i huden, når man skal have målt blodtryk og at det bare er noget der følger med. Selvfølgelig skal hun ikke det - det må da også have gjort ondt på hende?
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske