Svar: Slået hoved og nakke
7. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Annette
Det kan altid se voldsomt ud, når børn falder og slår sig og det er vældig fint at du er opmærksom.
Hvis din søn f.eks. har fået hjernerystelse, så vil det være naturligt at han havde kvalme og kastede op. Men da det allerede er et par dage siden og du oplever ham som han plejer at være, så er der sikkert ikke sket noget.
Du skriver ikke hvor gammel din søn er. Hans alder har naturligvis betydning for, hvormeget han kan tåle at slå sig. Her tænker jeg på knoglerne blødhed og hans reaktioner i øvrigt.
Jeg synes ikke der er noget forgjort i at du ringer til lægen i morgen tidlig og beder lægen om at undersøge din dreng, så du er helt sikker på at han ikke har lidt nogen skade.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske