Svar: Søvnproblemer, manglende appetit, highneed = væske i mellemøret?
1. april 2008
Alder:
20 mdr.
Kære Louise
Naturligvis, dit råd er hermed givet videre.
Det er helt rigtigt at man som forældre ikke behøver en henvisning for at kontakte en ørelæge. Der ringer man bare og bestiller en tid.
Det er også helt rigtigt at ørelægen kan lave nogle undersøgelser og ofte kan se nogle ting, som de fleste alment praktiserende læger ikke kan. Derfor er det, altid en rigtig god idé at kontakte en ørelæge, hvis man som forældre er i tvivl om hvorvidt ens barn har øreproblemer eller ej.
Jeg er naturligvis ked af at du ikke har vidst, at denne mulighed eksisterede og det kan godt være at vi generelt ikke er gode nok til at informere om at kontrol ved øre-næse-hals-læge ikke kræver henvisning. Det vil jeg have in mente, det er naturligvis vigtigt at forældre er klar over det:o)
Dejligt er det i hvert fald at I kan mærke så stor en forskel hos jeres lille pige og nu, hvor vi går sommeren i møde, så slipper I forhåbentlig for forkølelse osv. så I på mange måder går lysere tider i møde.
Fortsat held og lykke herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske