Svar: Grønlig afføring - 3 mdr.
21. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Sanne
Mon ikke din søn har fået en mave-tarm infektion og deraf følgende mavepine.
Hvis han får feber må du tage ham til lægen og få ham tjekket også hvis afføringen fortsat er grød og diarré lignende. Hvis han i øvrigt er upåvirket deraf, må du se det an.
Det kan hjælpe at få et varmt omslag på maven. Du kan evt. stryge en stofble lun og vikle den om hans mave. Hvis han er en stor dreng, som i øvrigt trives, så kan du også forsøge at give ham lidt kamillete for at se om det giver ham lidt mere ro i maven i en periode. Men da der ikke er noget næring i kamille, skal du ikke gøre dette med mindre han i øvrigt trives.
God bedring med ham og held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske