Svar: Ingen urin og forkølelse

17. november 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Renata

Det er dejligt at høre at det går så godt med Viktoria og selv om det er lidt svært og problematisk i hverdagen at lave mælkefri kost, så er det godt at I har fundet ud af, hvad der var galt:o)

Det er naturligt at Viktoria sveder mere, nu hvor hun også bevæger sig mere og hun forbrænder også sin mad, sin næring på en anden måde. Hun bør dog fortsat tisse og hendes urin må ikke være koncentreret, så synes jeg du skal få hende tjekket af lægen. Det er rigtig godt at du er opmærksom på at tilbyde hende væske jævnligt og det lyder jo umiddelbart som om hun drikker godt.

Det er svært at undgå forkølelse i øjeblikket. En forkølelse varer som regel mellem 1-2 uger og der findes ikke nogen kur mod forkølelse. Det er kun hvis forkølelsen sætter sig til mellemørerne, lungerne eller lignende at man vil begynde at behandle med medicin.

Forkølelse starter altid med at barnet bliver pylret og har det ...

Annonce

... skidt, næsen stopper til og man kan fornemme at barnet har lidt svært ved at spise, lidt svært ved at sove osv. De første dage er snottet klart og senere bliver det så tykt og gult. Ofte begynder barnet også at hoste og nyse og kan få lidt ondt i halsen og ofte får barnet så også feber.

Sålænge jeres datter ikke har feber og ikke virker påvirker af sin forkølelse, så kan I give hende lidt kamillete at drikke, sørge for at hæve hendes hovedende af sengen, så hun ligger højere med hovedet og sover (kom noget under madrassen, så I løfter selve madrassen i hovedenden) og I kan også dryppe hendes næse med lidt saltvand, som I kan købe på apoteket.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Hvis hun får høj feber, bliver sløv, har svært ved at trække vejret, bare ligger stille og ikke vil lege, eller stadigvæk har feber og hoster efter at forkølelsen er stoppet, så skal I få hende set af lægen.

Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god bedring:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

2. november 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Afføring 3-4 gange dagligt

Hej Helen. Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel,...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder