Svar: Ingen sygdom - overhovedet
4. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Når børn bliver ammet, bliver de gennem modermælken også mere modstandsdygtige overfor infektioner. Nogle børn er mere modstandsdygtige for infektioner end andre, sådan er vi så forskellige.
Det er dejligt at din søn stort set altid har været rask. I Danmark er der forældre som bevidst søger at sætte deres børn sammen med syge børn i håb om at de bliver smittet,- det er jeg ikke tilhænger af.
De fleste børn vil altid, når de begynder i instituion få infektioner og børnesygdomme, det er nærmest uundgåeligt. Så du kan godt regne med at din søn også bliver syg på et tidspunkt, når han i kraft af sin alder kommer mere ud.
Der er sygdomme, som børn skal have, og det skal de nok få uden at man behøver at gøre noget særligt for dette. Nyd at han er sund og rask og trives i bedste velgående.
Det kan jo også være at netop det at bo i Italien, hvor der ikke er så kold og fugtigt som i Danmark, har haft en positiv indflydelse på din søn:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske