Ingen sygdom - overhovedet

4. februar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ingen sygdom - overhovedet

Ja det er et lidt atypisk spørgsmål under emnet sygdom:

Min søn på 8 mdr har overhovedet ikke været syg endnu. En enkelt gang har han været forkølet og en enkelt gang efter 1 vaccine fik han lidt feber. Ellers intet.

Normalt er jeg jo super glad for det, da jeg hele tiden hører fra andre at så har de det ene og så har det det andet.

Men nu har jeg fået at vide, at det jo er med til at udvikle deres imun-forsvar.

Vi er meget hjemme og indendørs (har ikke så stor omgangskreds hernede - bor i Italien) og når vi er ude sørger jeg for at klæde ham efter vejret. Nogle ville nok mene, at jeg giver ham lidt for lidt tøj på, men jeg fødte under en hedebølge (38 grader) ...

Annonce

... så jeg er nærmest opdraget omvendt - endelig ikke for varmt!

Han skal ikke i institution (som hernede betyder at de er mere syge end raske det første år) og mit spørgsmål er så, om han så lige pludselig senere hen kan blive enormt syg hele tiden, fordi han ikke har opbygget sit imunforsvar?

Ikke fordi jeg kan gøre så meget ved det - jeg kan jo ikke med vilje smitte ham med diverse sygdomme :-), men bør jeg
være så glad for min aldrig syge knægt?

Jeg "skåner" ham ikke - han får lov at kravle på gulvet og sidde hos andre mennesker osv...

Et lidt mærkelig spørgsmål, jeg ved det godt, men selv små ting kan jo optage ens tanker....

Tak for altid brugbare svar!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder