Brev:
Ingen sygdom - overhovedet
4. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Ingen sygdom - overhovedet
Ja det er et lidt atypisk spørgsmål under emnet sygdom:
Min søn på 8 mdr har overhovedet ikke været syg endnu. En enkelt gang har han været forkølet og en enkelt gang efter 1 vaccine fik han lidt feber. Ellers intet.
Normalt er jeg jo super glad for det, da jeg hele tiden hører fra andre at så har de det ene og så har det det andet.
Men nu har jeg fået at vide, at det jo er med til at udvikle deres imun-forsvar.
Vi er meget hjemme og indendørs (har ikke så stor omgangskreds hernede - bor i Italien) og når vi er ude sørger jeg for at klæde ham efter vejret. Nogle ville nok mene, at jeg giver ham lidt for lidt tøj på, men jeg fødte under en hedebølge (38 grader) så jeg er nærmest opdraget omvendt - endelig ikke for varmt!
Han skal ikke i institution (som hernede betyder at de er mere syge end raske det første år) og mit spørgsmål er så, om han så lige pludselig senere hen kan blive enormt syg hele tiden, fordi han ikke har opbygget sit imunforsvar?
Ikke fordi jeg kan gøre så meget ved det - jeg kan jo ikke med vilje smitte ham med diverse sygdomme :-), men bør jeg
være så glad for min aldrig syge knægt?
Jeg "skåner" ham ikke - han får lov at kravle på gulvet og sidde hos andre mennesker osv...
Et lidt mærkelig spørgsmål, jeg ved det godt, men selv små ting kan jo optage ens tanker....
Tak for altid brugbare svar!