Svar: Træthed efter sygdom
3. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
Kære S
Det er helt normalt at børn er præget af træthed i en længere periode efter sygdom, især i efterår og vintermånederne, hvor forkølelser og maveonde afløser hinanden i et væk, så er det som om at børn har sværere ved at komme ovenpå. Naturligvis til stor frustration for os forældre, som jo kun har begrænsede antal børns sygedage at kunne benytte os af...
Nu er det heldigvis weekend og mon ikke det kommer til at gå lidt bedre med hende her, så hun atter er mere klar igen på mandag. Ikke at hun vil være i fuld fart her, men det burde gå lidt fremad igen.
Der er mange, også større børn og voksne som i øjeblikket klager over en generelt utilpashed med ondt i maven og i hovedet, lidt kvalme osv. Disse ting kan din datter ikke beskrive med den alder hun har, men selvom hun er feberfri og er begyndt at spise lidt igen, så kan hun jo godt have symptomer som ville vise at hun ikke var helt på toppen, hvis hun kunne beskrive det med ord.
Så det du fortæller lyder helt normalt og jeg ønsker jeg fortsat rigtig god bedring og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske