Svar: Dårlig mave - 5 mdr.
30. august 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Lene
Det er rigtig fint at du er gået tilbage til fuld amning, da modermælken er rigtig god til at skabe ro i din datters tarmsystem og få balancen i orden igen:o)
Hvis din datter i øvrigt er upåvirket, så tænker jeg dog at du kan forsøge igen en gang her i løbet af weekenden. Så har hun fået 3-4 dage med ren modermælk og så kan du atter forsøge. Du skriver ikke hvad det er for grød du har givet hende, men umiddelbart tænker jeg at risgrød er en meget mild, neutral og mælkeagtig grød.
Jeg synes du skal lave konsistensen som en grød skal være, ikke for tynd, og så giv hende 4-5 tsk fulde og se hvad der sker ved det. Bibeholde 4-5 tsk i et par dage og hvis det går godt, så øger du hende stille og roligt. Hun må gerne nå op på at spise en lille dl og herefter kan du så begynde at give hende to gange dagligt. Men lige nu kun en gang og så lidt ren risgrød.
Rigtig god weekend, håber at hun snart er helt på toppen igen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske