Svar: Dyspraksi
21. juli 2007
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev:o)
Jeg synes umiddelbart at det lyder helt relevant at du skriver til den pågældende børnelæge som i forvejen følger din dreng og fortæller at du nu mistænker at din dreng har dyspraksi og at du gerne vil tale med hende omkring dette.
Der er intet i vejen for at du spørger om du kan gøre noget, henvende dig til nogen, talepædagog eller lignende inden jeres planlagte samtale den 28 september. Skriv, som du har gjort til mig, at du ikke orker at skulle igennem 117 instanser og at du derfor tillader dig at henvende dig til hende, da du mener hun vil kunne rådgive bedst, da hun kender jeres situation. Da I allerede er inde i systemet, ser jeg ikke nogen problemer i at du kontakter hende og beder om hendes mening. I bedste fald, så sender hun jer videre, i værste fald så siger hun at I skal gå gennem egen læge eller noget andet og så ved I det.
Rigtig meget held og lykke, jeg håber at I finder ud af noget:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske