Svar: Kramper?
30. juni 2007
Alder:
5 mdr.
Hej Dorte
Ud fra din beskrivelse så lyder det umiddelbart som om at de trækninger din lille Daniel har haft hænger sammen med at han er forkølet og af den grund har haft svært ved at få vejret.
Det er dog en ubehagelig oplevelse for jer alle sammen og jeg synes det vil være relevant at du lige drøfter det med lægen.
Det vil derudover være en rigtig god idé, hvis du en anden gang kan optage det på video (evt. på en telefon) så du har noget at vise lægen. Jeg ved godt at det er rigtig svært for i situationen er man naturligvis nødt til at handle hurtigt og hive barnet op, men generelt så er det rigtig godt at kunne vise lægen, hvis barnet har anfald eller har forskellige krampelignende bevægelser.
Sørg for, ud over en næsesuger, at købe saltvand som du kan dryppe hans næse med og få løsnet den snot der sikker og få skabt gennemgang for luft. Sørg derudover for at elevere hans hovedgærde, så han ligger lidt højere med hovedet end med resten af kroppen. Det kan du gøre med en pude under madrassen.
Rigtig meget held og lykke og rigtig god sommer til jer alle:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske