Svar: Væske i ørerne - 15 mdr.

7. juni 2007

Kategori:
Alder:
15 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Helle

Hvor er det altså synd at Noah nu har fået konstateret væske i mellemøret - jeg synes I har været lidt hårdt ramt med både lungebetændelse, falske strubehoste, astmatisk bronchitis og nu væske i ørerne og evt. dræn...

Hvorvidt det er forsvarligt at tage af sted til Alanya må være en lægelig beslutning og jeg synes I skal drøfte det med jeres læge som kender jer godt. Snak med ham/hende om hvad flyveture, bade i swimmingpool osv. betyder og få en vurdering fra den side, det ville jeg gøre.

Umiddelbart tænker jeg at det jo lyder lidt problematisk, men samtidig beskriver I jo også en dreng som er helt upåvirket af det, som ikke har feber eller på nogen måde virker generet af sine ører i øjeblikket og derfor er det spørgsmålet hvordan det vil påvirke ham at rejse. Det må lægen hjælpe jer med at vurdere.

Jeg tror ikke I skal være nervøse for om jeres dreng skal have ...

Annonce

... høreapparat. Rigtig mange børn har problemer med ørerne, når de er små og børn som har gentagende mellemørebetændelser vil ofte have glæde af at få lagt et dræn. Børn som konstant har væske i ørerne vil ofte høre lydende lidt ligesom hvis vi gik med vat i ørerne hele tiden. Lydende er ikke helt så skarpe som vi hører det og det kan få betydning for deres sproglige udvikling. Bla. derfor er man opmærksom på børn og anbefaler dræn.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Når I nu ved at han har problemer med væske i ørerne, så gør det til en vane at sidde med ham på skødet og læse for ham, hvor I har jeres mund bag ved hans ører. Sådan hører han bedst og det vil være godt at have fokus på dette netop når I læser så han lettere får nogle af de sproglige nuancer med.

Ellers skal I tage det stille og roligt:o) Håber I finder ud af hvad I skal med jeres ferie, det er en beslutning som jeg desværre ikke kan tage for jer:o)... knus herfra.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder