Svar: Sove samme tidspunkt som baby
4. april 2007
Alder:
2 mdr.
Kære JoJo
Jeg må indrømme at det du fortæller lyder fuldstændig uholdbart i længden og jeg synes ikke det er rimeligt at I først kan komme på sygehuset i slutningen af maj - der er næsten 2 måneder til!
Det kan godt være at jeres lille datter tager på og at lægen således ikke er bekymret for hendes trivsel - men jeg er da bekymret for jeres trivsel og jeg mener det er helt relevant at I får en henvisning til sygehuset hurtigst muligt.
Det vil være vigtigt at få afklaret hvorvidt jeres lille pige har en Pylorusstenose. Diagnosen er jo netop vigtig for at afklare hvor stor risikoen er for f.eks. fejlsynkning og dette er jo et helt relevant spørgsmål, som lægerne skal hjælpe jer med at afklare. Det er vigtigt fordi angsten for at hun skal fejlsynke og I ikke opdager det, ligger så dybt i jer (naturligvis gør den det) at I faktisk ikke er i stand til at få sovet og ikke kan få hverdagen til at hænge sammen.
Jeg mener det er meget meget vigtigt at I alle bliver indlagt, så der er personale som kan følge jer 24 timer i døgnet og se hvad der reelt sker og sammen med jer lave en plan for hvordan hverdagen kan hænge sammen. Hvis I ikke får hjælp til dette, så ender I med begge at køre ned psykisk og det er jo bestemt ikke ønskeligt hverken for jer selv, jeres familie eller jeres lille datter.
Jeg synes derfor at I hurtigst muligt skal få kontakt til egen læge igen. Fortæl hvordan hverdagen er og hvor svært det er at få tingene til at hænge sammen. Tag evt. det brev med som I har sendt til mig, hvis det kan hjælpe jer lidt videre.
Sender jer et stort knus med ønsket om det bedste - snarest muligt:o) Rigtig god påske og pas godt på hinanden:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske