Svar: Sove samme tidspunkt som baby

4. april 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære JoJo

Jeg må indrømme at det du fortæller lyder fuldstændig uholdbart i længden og jeg synes ikke det er rimeligt at I først kan komme på sygehuset i slutningen af maj - der er næsten 2 måneder til!

Det kan godt være at jeres lille datter tager på og at lægen således ikke er bekymret for hendes trivsel - men jeg er da bekymret for jeres trivsel og jeg mener det er helt relevant at I får en henvisning til sygehuset hurtigst muligt.

Det vil være vigtigt at få afklaret hvorvidt jeres lille pige har en Pylorusstenose. Diagnosen er jo netop vigtig for at afklare hvor stor risikoen er for f.eks. fejlsynkning og dette er jo et helt relevant spørgsmål, som lægerne skal hjælpe jer med at afklare. Det er vigtigt fordi angsten for at hun skal fejlsynke og I ikke opdager det, ligger så dybt i jer (naturligvis gør den det) at ...

Annonce

... I faktisk ikke er i stand til at få sovet og ikke kan få hverdagen til at hænge sammen.

Jeg mener det er meget meget vigtigt at I alle bliver indlagt, så der er personale som kan følge jer 24 timer i døgnet og se hvad der reelt sker og sammen med jer lave en plan for hvordan hverdagen kan hænge sammen. Hvis I ikke får hjælp til dette, så ender I med begge at køre ned psykisk og det er jo bestemt ikke ønskeligt hverken for jer selv, jeres familie eller jeres lille datter.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Jeg synes derfor at I hurtigst muligt skal få kontakt til egen læge igen. Fortæl hvordan hverdagen er og hvor svært det er at få tingene til at hænge sammen. Tag evt. det brev med som I har sendt til mig, hvis det kan hjælpe jer lidt videre.

Sender jer et stort knus med ønsket om det bedste - snarest muligt:o) Rigtig god påske og pas godt på hinanden:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig