Svar: Hyppig afføring - 2 mdr.
2. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Stine
Skift i din søns affrøingsmønster og udseende kan både skyldes skift i modermælkserstatning og at han har fået en mave-tarminfektion. Hvis han er upåvirket, ikke har feber, virker sløv eller træt og spiser som han plejer, så ville jeg se det an, men hvis det fortsætter, vil det være en god idé at du får lægen til at se efter ham.
Du skal naturligvis være opmærksom på at den erstatning du giver må gives fra fødslen, da din søn ikke er mere end 10 uger.
Du kan i denne periode, hvor afføringerne er hyppige, bruge en beskyttende creme i bleområdet, så han ikke bliver rød og hudløs og endnu mere ked af det.
Fortsat held og lykke. Håber at I klarer jer igennem de næste grådfulde uger, det er ikke så nemt at have et barn det ofte er ked af det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske