Svar: Er det mon trøske...eller?
28. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Louise
Det lyder ganske bestemt som trøske og det vil være rigtig godt at få det behandlet. Børn kan sagtens få trøske selvom de er 8 måneder gamle:o) Nogle gange kan det f.eks. opstå i forbindelse med en penicillinkur eller lignende.
Danskvand kan forsøges men er som du siger sandsynligvis ikke nok. Du kan købe trøskesaft på apoteket, men umiddelbart så tænker jeg at du skal til læge og lige få lægen til at vurdere det. Hvis det er trøske, så er dette jo en form for svamp og i givet fald skal han behandles for dette. Hvis du ammer, så skal du også behandles også selvom du ikke har symptomer. Så et smut til lægen med jer.
Rigtig god bedring:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske