Svar: Sygdom - 9 mdr.
26. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Theas mor
Jeg håber at Thea allerede har fået det lidt bedre, nu hvor jeg svarer dig idag:o)
Børn tager sig ikke nødvendigvis til ørerne selvom de har ondt i ørerne og derfor kan det nogle gange være rigtig svært at stille en diagnose på børn. På samme måde som børn der har ondt i maven, nogle gange kan tage sig til ørerne, selvom det ikke er i ørerne det gør ondt. Jeg synes derfor heller ikke du skal være ked af at få hende tjekket en ekstra gang.
Det er mit indtryk at en del af de mindre børn har haft lungebetændelse i denne vinter og da din datter fortsat hoster en del og ikke virker frisk, så synes jeg det vil være helt relevant at du lige får lægen til at lytte på lungerne.
Med den alder hun har tænker jeg at det vil hjælpe hende at få en lille smule lun te med lidt sukker og lidt mælk. Det er korrekt at væske er det vigtigste, men hun skal trods alt også have lidt at spise og du må se, hvad du kan få i hende ved at nøde hende lidt, også selvom appetitten ikke er stor.
Hvis hun har det skidt, så er frugt ofte en god idé. Det kan give lidt friskhed, nogle børn er også glade for mælkeprodukter, hvor andre får lidt kvalme af dette, så du må forsøge dig lidt frem.
Med hensyn til tænder, så kan de godt være længe undervejs og det kan godt gøre ondt der, hvor de lige bryder igennem. Men det er ikke tænderne som har givet hende så høj feber og som gør at hun har det så skidt, det lyder som en infektion.
Få du hende til lægen for en sikkerheds skyld og rigtig god bedring med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske