Brev:
Sygdom - 9 mdr.
26. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Sygdom - 9 mdr.
Thea har været rigtig forkølet med 39,4 i feber, slem hoste og øjne og næse der løber. Hun har stort set intet spist i 6 dage, men dog drukket. Jeg har trappet amning ned til 2 gange i døgnet og har desværre ikke mere mælk end det.. for ammes vil hun gerne. Vi har forsøgt at lokke livretter i hende, herunder vælling, frugtmos og flødeskum med jordbærgrød (ikke omvendt!) men det er minimalt hvad hun har spist. Hun græder når hun hoster, så det gør sikkert ondt. Hun tager sig ikke til ørerne, men kan jeg være sikker på at det ikke har sat sig der? Vi drypper næsen med saltvand ca. to gange dagligt.
Feberen er væk, men næsen løber stadig og hun hoster også. Vi står nu med en ualmindelig pylret pige som vi slet ikke kender der stort set græder hele tiden. Hun leger lidt men bliver hurtigt sur på legetøjet der åbenbart ikke vil som hun vil, og spise vil hun stadig ikke rigtig.
Er hun stadig bare syg eller har andre problemer mon taget over under sygdommen. Jeg tænker f.eks. på hvor meget kommende tænder kan drille. Hun har to i undermunden, dem fik hun da hun var 6 mdr. Hun har i nogle uger været hævet i overmunden hvor fortænderne skal komme, men de er ikke brudt i gennem nu hvor hun er 9 mdr.
Jeg har læst i et af dine tidligere svar at når bare barnet drikker er der ikke grund til bekymring, men jeg kan mærke at hun bliver tyndere og det piner mig. Hun har indtil nu fulgt vægt kurven.
Mange hilsner
Theas mor