Sygdom - 9 mdr.

26. februar 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sygdom - 9 mdr.

Thea har været rigtig forkølet med 39,4 i feber, slem hoste og øjne og næse der løber. Hun har stort set intet spist i 6 dage, men dog drukket. Jeg har trappet amning ned til 2 gange i døgnet og har desværre ikke mere mælk end det.. for ammes vil hun gerne. Vi har forsøgt at lokke livretter i hende, herunder vælling, frugtmos og flødeskum med jordbærgrød (ikke omvendt!) men det er minimalt hvad hun har spist. Hun græder når hun hoster, så det gør sikkert ondt. Hun tager sig ikke til ørerne, men kan jeg være sikker på at det ikke har sat sig der? Vi drypper næsen med saltvand ca. to gange dagligt.

Feberen er væk, men næsen løber stadig og hun hoster også. Vi står nu med en ualmindelig pylret pige som vi slet ...

Annonce

... ikke kender der stort set græder hele tiden. Hun leger lidt men bliver hurtigt sur på legetøjet der åbenbart ikke vil som hun vil, og spise vil hun stadig ikke rigtig.

Er hun stadig bare syg eller har andre problemer mon taget over under sygdommen. Jeg tænker f.eks. på hvor meget kommende tænder kan drille. Hun har to i undermunden, dem fik hun da hun var 6 mdr. Hun har i nogle uger været hævet i overmunden hvor fortænderne skal komme, men de er ikke brudt i gennem nu hvor hun er 9 mdr.

Jeg har læst i et af dine tidligere svar at når bare barnet drikker er der ikke grund til bekymring, men jeg kan mærke at hun bliver tyndere og det piner mig. Hun har indtil nu fulgt vægt kurven.

Mange hilsner
Theas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!