Svar: Syg og trives ikke - 13 mdr.
18. februar 2007
Alder:
13 mdr.
Kære Mette
Jeg forstår godt din bekymring og det er rigtig hårdt og opslidende at være mor til et lille barn, som gennem længere tid bare ikke rigtig trives.
Jeg synes det er meget vigtigt at du ringer til lægen og får en samtale med lægen om hvordan du oplever at din dreng har det, hvordan du selv har det og ikke mindst får talt med lægen om hvilke undersøgelser der kunne være relevante i forhold til din lille dreng.
Hans utilfredshed kan sagtens skyldes hans alder. Men det kan naturligvis også være et udtryk for at han har været syg gennem længere tid med flere forskellige ting og hans immunforsvar bare er i bund.
Du skal når du bestiller tid hos lægen fortælle at du har brug for en samtale og der skal være tid til at I kan komme ind omkring de forskellige ting - 15 minutter er ikke nok!
Du kan evt. tage det brev med som du har skrevet til mig, hvis det hjælper dig til at huske og fortælle hvad det er du bekymrer dig omkring. Du kan også lave en liste over de ting, som du vil huske at sige - altså så du er sikker på at du ikke glemmer noget.
Måske vil lægen foreslå at tage nogle blodprøver for at se om din dreng har en infektion eller andet, som evt skal behandles.
Rigtig meget held og lykke og rigtig god bedring. Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske