Svar: Tager sig til hovedet
6. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Det kan godt være et tegn på at din dreng har ondt. Enten fordi han er ved at få tænder eller også fordi han har ondt i ørerne.
Hvis han fortsat græder og virker pylret, så vil det derfor være en god idé at du lige får lægen til at tjekke ham.
Derudover vil det være godt at du eleverer hans hovedende en lille smule. Det at ligge lidt højt med hovedet letter trykket i mellemøret. Han skal ikke sove med hovedpude, men det er selve madrassen du skal løfte. Det kan du gøre ved at lægge håndklæde, en pude eller lignende under madrassen i hovedenden.
Nogle børn nusser også ører som en måde at berolige sig selv på, når de er trætte, men da du beskriver ham så værende tiltagende pylret og vågner med gråd, så synes jeg du skal få hans ører set efter.
God bedring med ham og god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske