Svar: Opkast og gråd
31. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Når børn kaster op, så skal man naturligvis altid overveje i hvilken forbindelse det er. Er barnet sygt, har maden en konsistens som er svær for barnet at kapere og derfor får 'i den gale hals' eller er et i forbindelse med gråd.
Hos jer lyder det som om at jeres datter ikke er syg, tværtimod. Derimod lyder det som om at maden nogle gange kan være lidt svær for hende tygge og hun måske fejlsynker lidt. Og så lyder det også som om at det hovedsageligt sker i forbindelse med at hun græder rigtig meget.
Børn kan godt i forbindelse med gråd, være så ulykkelige at de næsten ikke kan få vejret, maven - hele kroppen trækker sig sammen og 'de hikster'. I den forbindelse kan børn godt kaste op, simpelthen fordi de er så kede af det og hele kroppen bliver påvirket.
Hvis I synes det sker hyppigt, så kan I drøfte det med lægen og lige få ham/hende til at undersøge jeres datter. Men som I beskriver det her, så lyder det ikke problematisk og jeres datter lyder generelt til at trives godt.
Fortsat held og lykke med hende og god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske