Brev:
Opkast og gråd
31. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Opkast og gråd
Hej Helen
Vores datter er nu 7 måneder og fint igang med skemad. I de seneste par uger har vi dog nogle gange oplevet, at hun kaster op efter et måltid. Hun kaster typisk op hvis hun bliver oprevet/ked af det og vi ikke kan trøste hende eller når at gøre det i tide. Det er sket både når hun er blevet puttet men ikke vil sove og når hun sidder i sin stol og ikke vil have mere at spise. Specielt i den sidste situation kan hun skifte humør på et splitsekund.
Hun er dog altid i godt humør efter hun har kastet op og vi har fået skiftet tøjet, så det virker ikke til at hun gør det fordi hun er syg. Så hvorfor kan det så være - kan det være fordi hun har spist for meget, eller kan børn simpelthen få brækfornemmelser af at være kede af det og græde?