Svar: Udslæt i ansigtet på pige på 9 måneder
15. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Kirstine
Det lyder som om din datter ikke er helt rask og i forbindelse med sygdom kan børn få meget forskelligt udslæt. Som eksempel på forskelligt udslæt hos børn kan nævnes nævnes skoldkopper, skarlagensfeber, tredags-feber og lussingesyge.
Der kan naturligvis også være tale om en reaktion på en fødevare, som du er inde på, men da din datter samtidig hoster og har feber, så vil jeg gå ud fra at hendes udslæt skyldes en eller anden form for virus eller infektion.
Nu kan jeg jo ikke se din pige og hvordan udslættet ser ud, men hvis det bliver ved med at være der, så synes jeg det vil være relevant at du får hende set af lægen.
Rigtig god bedring med hende - og jer andre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske