Svar: Mad og sygdom 8 måneder
9. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære mor og Casper
Det er simpelthen utroligt, hvad I skal igennem i jeres lille familie, det virker urimeligt, så nu håber jeg snart at I går lysere tid i møde og slipper for mere sygdom og problemer:o)
Jeg synes at Caspers madplan ser okay ud, du kan jo ikke gøre så meget andet end at tilbyde og så gå ud fra at han tager, hvad han har lyst til. Med hensyn til drikke, kunne du så ikke forsøge med et sugerør - jeg tænker i en lille brikjuice, hvor du kan klemme lidt sammen, så han får lidt i munden og måske derved lærer teknikken med at suge - han er ikke så gammel, men det kan nogle gange lykkes børn at lære det.
Prøv også med en vandflaske med 'tut' - du ved med 'kildevand' - det er måske lidt sjovt og anderledes. Giv ham vandholdig frugt, mælk på grød osv. - det er okay, du kan ikke gøre så meget andet.
Du må holde fast i at han virker upåvirket, smiler, pludrer, på ingen måde er sløv - de mange tænder gør nok lidt ondt, så måske lidt koldt også vil være rart at få i munden.
Læg naturligvis mærke til om han ændrer sig, opfører sig anderledes, bliver sløv osv. og så skal du naturligvis kontakte lægen, men ellers må du prøve ikke at bekymre dig selvom det er svært:o)
Knus herfra og god bedring med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske