Svar: Mad og sygdom 8 måneder

9. januar 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære mor og Casper

Det er simpelthen utroligt, hvad I skal igennem i jeres lille familie, det virker urimeligt, så nu håber jeg snart at I går lysere tid i møde og slipper for mere sygdom og problemer:o)

Jeg synes at Caspers madplan ser okay ud, du kan jo ikke gøre så meget andet end at tilbyde og så gå ud fra at han tager, hvad han har lyst til. Med hensyn til drikke, kunne du så ikke forsøge med et sugerør - jeg tænker i en lille brikjuice, hvor du kan klemme lidt sammen, så han får lidt i munden og måske derved lærer teknikken med at suge - han er ikke så gammel, men det kan nogle gange lykkes børn at lære ...

Annonce

... det.

Prøv også med en vandflaske med 'tut' - du ved med 'kildevand' - det er måske lidt sjovt og anderledes. Giv ham vandholdig frugt, mælk på grød osv. - det er okay, du kan ikke gøre så meget andet.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Du må holde fast i at han virker upåvirket, smiler, pludrer, på ingen måde er sløv - de mange tænder gør nok lidt ondt, så måske lidt koldt også vil være rart at få i munden.

Læg naturligvis mærke til om han ændrer sig, opfører sig anderledes, bliver sløv osv. og så skal du naturligvis kontakte lægen, men ellers må du prøve ikke at bekymre dig selvom det er svært:o)

Knus herfra og god bedring med ham:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke