Brev:
Mad og sygdom 8 måneder
9. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Mad og sygdom 8 måneder
Kære Helen
Casper er lige rundet 8 mdr. her den 3. og er lige begyndt opstart i dagpleje efter en grim omgang RS-virus, hvor han måtte på børneafd. en dags tid for at få forstøver. Vi klarer os nu hjemme med spacer.
Siden dagen på børneafd. har han dog reduceret sit mad/væskeindtag (det er nu en uge siden han var indlagt) mere end hvad jeg umiddelbart bryder mig om, bla. fordi han ikke tisser ret meget - vi snakker halvtørre bleer hele døgnet og det bliver til max 4 af dem, således at han i løbet af et døgn får ca:
(vil lige tilføje at han ikke har taget mere end 100g på fra 6 - 7 mdr, og fra 7 - 8 mdr. har han "kun" holdt sin vægt på 8200g - er ca. 70cm)
Han har afføring hver dag så vidt vi ved uden problemer.
5:30: Ammes fra begge sider
8:30: 1 dl grød + ½ stk moset frugt. Spiser ml.½ - 1 portion. Drikker 50ml vand af kop
11: ½ stk rugbrød uden skorper med pålæg. Drikker 50ml mmme (MAX)
14:30: tilbydes flaske tog inden indl. 150ml, nu kun 50ml. (kan få ham til at spise ca ½ stk lyst franskbrød/toastbrød med smørreost og lidt frugt derudover, men han nægter at drikke.
17:30: mos, hvor det varierer meget, men 1 dl spiser han ikke mere, vel max 2/3 del. Drikker ikke engang 50 ml mme af kop her.
Inden sengetid ca 19:30: Ammes fra begge sider.
Han sover umiddelbart ok om dagen, men efter kl.3 nat kan han godt ligge vågen 1 til 1½ time og smågræde/storgræde hvis jeg prøver at gå.
Han er lidt pylret i løbet af dagen - dagplejestarten (kun 2.dag idag) må tiden jo vise hvordan går - men er også til smil og en smule lege-selv-leg. Han er på ingen måde sløv, sløj, fraværende.
Skal lige siges at han arbejder ihærdigt på at kravle, møver rundt og baglæns, men kan jo ikke komme frem til det han gerne vil, og at tænderne også er myldret frem de sidste par uger (4 i undermund) - og jeg synes jeg kan se at der er et par fortænder i vente i nærmeste fremtid - meget hvide)
Vil bare høre om du synes jeg har grund til at bekymre mig og kan jeg evt. lave om på hans madplan???
Knuz fra Mor og Casper