Svar: Fortsat eksem
7. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Kære K.
Jeg ville ønske at jeg kunne svare dig og give dig den rigtige diagnose, men det kan jeg desværre ikke og slet ikke herfra hvor jeg sidder:o)
Det tyder på eksem, at det sætter sig på stræksiderne, foran og bagved på arme og ben. Også at hendes udslæt kommer i ansigtet ses hos små børn. Men at knopperne vandrer lyder nu usædvanligt og du har naturligvis ret i, at huden burde få det bedre, hvis man fjerne det, som man mener provokerer og giver udslæt.
Der er rigtig mange børnesygdomme som kan give udslæt og lussingesyge kan godt være en af dem. Det kan også være tredages feber, som starter med feber i nogle dage og herefter får barnet så udslæt.
Hvis knopperne er mere ligesom meget små hvide vorter, så kunne det måske også være vandvorter hun har fået. Har I andre nogle knopper eller er det kun jeres datter?
Det er for mig at lede efter en nål i en høstak og jeg er ked af at jeg ikke kan komme det nærmere. Men jeg håber at hudlægen kan skabe lys over land og lad mig det endelig vide, hvis og når I finder ud af, hvad det er for udslæt jeres datter har fået.
Rigtig god bedring og held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske