Svar: Astmatisk bronkitis og mælkefri diæt

24. november 2006

Kategori:
Alder:
17 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Tina

Jeg er ked af at høre at I har været ramt af så meget sygdom.

I skriver at der er flere læger i jeres lægehus og jeg forstår det sådan, at jeres lille dreng er blevet set af forskellige læger. Men er han blevet set af en hudlæge? og er han set af en allergolog?

Jeg spørger fordi det kunne være relevant at drøfte hans eksem med en hudlæge, - de er jo uddannet til at kunne vurdere, hvorvidt der er tale om eksem eller andet. Samtidig kan I også overveje om I skulle tage jeres søn til allergolog, som kan lave en priktest for at se om han reagerer på noget allergisk. Det kunne være dyrehår, pollen eller fødevareallergi.

Det er ret vigtigt at børn ikke er på "diæt" når de testes og det er også meget vigtigt at man ...

Annonce

... ikke bare sætter barnet på diæt uden lægen er medinddraget, da man ellers risikerer at barnet kommer til at mangle visse vitaminer og mineraler.

Hvorvidt zoneterapi vil hjælpe jer tør jeg ikke sige, skade gør det jo nok ikke og jeg kan godt forstå at I er snart er villige til at forsøge alt, så jeres lille dreng kan få det bedre.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Det er korrekt at nogle forældre oplever en bedring hos deres børn, hvis de fjerner mælken fra kosten. Men igen bør det være under lægelig vejledning og måske skulle I bestille tid hos en allergolog - altså en læge med allergi som speciale og helst en børnelæge:o)

Rigtig meget held og lykke med det hele. I må meget gerne give mig en tilbagemelding omkring hvad I gør og hvordan jeres dreng reagerer:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor