Svar: Astmatisk bronkitis og mælkefri diæt
24. november 2006
Alder:
17 mdr.
Kære Tina
Jeg er ked af at høre at I har været ramt af så meget sygdom.
I skriver at der er flere læger i jeres lægehus og jeg forstår det sådan, at jeres lille dreng er blevet set af forskellige læger. Men er han blevet set af en hudlæge? og er han set af en allergolog?
Jeg spørger fordi det kunne være relevant at drøfte hans eksem med en hudlæge, - de er jo uddannet til at kunne vurdere, hvorvidt der er tale om eksem eller andet. Samtidig kan I også overveje om I skulle tage jeres søn til allergolog, som kan lave en priktest for at se om han reagerer på noget allergisk. Det kunne være dyrehår, pollen eller fødevareallergi.
Det er ret vigtigt at børn ikke er på "diæt" når de testes og det er også meget vigtigt at man ikke bare sætter barnet på diæt uden lægen er medinddraget, da man ellers risikerer at barnet kommer til at mangle visse vitaminer og mineraler.
Hvorvidt zoneterapi vil hjælpe jer tør jeg ikke sige, skade gør det jo nok ikke og jeg kan godt forstå at I er snart er villige til at forsøge alt, så jeres lille dreng kan få det bedre.
Det er korrekt at nogle forældre oplever en bedring hos deres børn, hvis de fjerner mælken fra kosten. Men igen bør det være under lægelig vejledning og måske skulle I bestille tid hos en allergolog - altså en læge med allergi som speciale og helst en børnelæge:o)
Rigtig meget held og lykke med det hele. I må meget gerne give mig en tilbagemelding omkring hvad I gør og hvordan jeres dreng reagerer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske