Brev:
Astmatisk bronkitis og mælkefri diæt
24. november 2006
Alder:
17 mdr.
Astmatisk bronkitis og mælkefri diæt
Kære Helen
Min dreng har lidt af astmatisk bronkitis siden i sommer. Han startede i vuggestue i august, og har bare været rigtig meget syg lige siden. Er sjældent rask mere end 14 dage ad gangen.
Efter indlæggelse i september får han nu dagligt forebyggende medicin i en spacer samt periodisk behandling med airomirspray...
For et par uger siden blev han ramt af noget virus, som gav udslæt og satte sig som mellemørebetændelse. Udslættet forsvandt efter nogle dage. Dog gik der noget betændelse i udslættet på ballen, som han er blevet behandlet for nogle uger nu. Dette vil dog ikke forsvinde helt og har bredt sig til op ad ryggen og ned på låret...
I dag har han været til lægen (igen) og hun mente at det muligvis var noget begyndende astmaeksem, og at vi skal se det an.
Vi har netop fået en tid til zoneterapi. Vi håber hun kan hjælpe vores dreng med de symptomer, jeg har nævnt for dig... Er det noget du har nogle erfaringer med? Vi havde glæde af zoneterapi, da han som lille led af mavepine.
Desuden har jeg nu siddet og søgt lidt på nettet og har fundet flere steder, hvor der skrives, at en mælkefri periode kan hjælpe på symptomer, der ligner min søns. Jeg spurgte for noget tid siden vores læge, om der kunne være en sammenhæng, og det mente han (vi går i et lægehus hvor der er flere læger) bestemt ikke. På hospitalet, hvor han var indlagt med lungebetændelse og astmatisk bronkitis serverede de da også mælk til ham..
Har du nogen erfaringer med, at en mælkefri periode kan være en god ide? og hvordan skal vi eventuelt gribe det an... som nævnt mener vores læge (den ene af dem :-)) ikke problemet ligger her, men vi er vel nødt til at tale med lægen inden vi fjerner mælken fra vores søns kost?
Puha, det var en lang smørre, men håber du kan hjælpe :-)
Med venlig hilsen Tina