Svar: Mellemørebetændelse og diarré af penicillin
7. november 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Lone
Det er synd at din lille pige allerede har fået mellemørebetændelse, hun er jo ikke særligt gammel - men det sker jo og det er godt at hun bliver behandlet.
Det er ikke nogen god idé at tage til babysvømning i denne uge, du bør vente til næste uge, hvor hun forhåbentlig er helt på toppen igen.
Det sker tit at penicillin ødelægger maven lidt og det er desværre ikke rigtig noget du kan give din datter med den alder hun har. Du må give hende mælk, men hun er for lille til at få både komælk (acidophilus), revne æbler, brød eller lignende, som ellers anbefales ved diarré.
Desværre:o)
Rigtig god bedring
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske