Svar: Feber - 5 mdr.
24. august 2006
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Det er en af de mere almindelig bivirkninger at børn kan få temperaturforhøjelse i forbindelse med vaccine. Det plejer ikke at vare mere end 1-2 dage, så skulle det gerne være overstået. Hvis din dreng således vågner med feber imorgen tidlig, så synes jeg du skal ringe til lægen.
Det er vigtigt at give ham rigeligt at drikke og samtidig skal du sikre dig at han kan komme af med varmen. Når temperaturen stiger vil han fryse og have kulderystelser, her vil han have behov for at ligge med et tyndere tæppe over sig. Når han er varm, så skal han afklædes og evt. kun ligge med et dynebetræk.
Du skal naturligvis reagere, hvis han bliversløv eller på nogen måde virker mærkbart anderledes end han plejer.
Du kan læse mere om de forskellige vaccinationer, bivirkninger, feber osv. på www.sygeborn.dk
God bedring med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske