Svar: Spiser og kaster op
13. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Annette
Jeg kan godt forstå at du er bekymret for din lille pige og jeg synes det vil være helt relevant at få din datter vurderet af en læge. Måske skulle ud tale med lægen om at få hende indlagt, så hun kan blive ordentligt undersøgt. Derudover vil der jo være personale omkring jer, som kan følge jer 24 timer og se, hvad der reelt sker, altså se hvordan din datter spiser, hvor meget luft hun sluger, hvor meget tid det tager, hvor meget hun kaster op osv.
Hun er stadig bare et lille myr og det er vigtigt at hun kan holde maden i sig.
Ud fra dine tidligere breve så ved jeg at hun altid har haft svært ved at spise og du har måtte give hende flaskesutter med små huller for at hun ikke skulle kaste op. Hun var ikke så stor da hun blev født og det lyder som om at det stort set altid har været problematisk at få hende til at spise.
Normalt vil man sige at det er okay, hvis hun vedbliver at tage på i vægt og trives, udvikler sig, er glad og pludrende. Men ud fra det du har fortalt så tænker jeg at det vil være helt relevant at få hende ordentligt undersøgt.
Nu har hun også fået knopper på kroppen og det er jo svært for mig at sige, hvad det er. Det er heller ikke mit ønske at gøre jer mere urolige, men jeg synes bare der er så mange "små ting" og derfor bør I få hende vurderet. Måske har hun en urinvejs infektion, det kan nogle gange give de mærkeligste symptomer hos små børn.
Jeg synes derfor I skal lytte til jeres bekymring og få hende tjekket.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske