Svar: Væske i ørerne - 12 mdr.

23. marts 2006

Kategori:
Alder:
12 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Marie-Louise

Hvor er I altså også uheldige, at hun lige netop skal blive syg nu; men sådan er det jo ofte, at sygdom kommer ubelejligt.

Det er faktisk sådan at smerterne ofte forsvinder, når trommehinden springer. Det er således ikke nødvendigvis en dårlig ting. Jeg vil umiddelbart tro at flyveturen godt kan være medvirkende årsag til at trommehinden springer, men trommehinden kan også springe spontant pga trykket fra væsken. Og andre gange går man (ørelægen) faktisk ind og springer trommehinden med vilje.

Er det en ørelæge Isabella har været til, eller er det egen læge? Hvis jeg var dig ville jeg ...

Annonce

... kontakte en ørelæge, forklare jeres situation, rejsen, flyveture osv. og høre hvad han vil anbefale.

Læg i øvrigt mærke til bogen "Ondt i øret", som du finder i min bogguide.

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

Til sidst vil jeg lige sige at du skal gøre det du i dit hjerte har det bedst med. Hvis du føler det er forkert at tage af sted og du er utryg ved det, så blive hjemme og omvendt, hvis du tænker at det nok skal gå og det er en oplevelse for jer alle.

Jeg kan desværre ikke sige at du skal gøre præcist det ene eller det andet, det er kun dig selv, som kan tage beslutningen i sidste ende.

Rigtig meget held og lykke med det hele:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder