Svar: Væske i ørerne - 12 mdr.
23. marts 2006
Alder:
12 mdr.
Kære Marie-Louise
Hvor er I altså også uheldige, at hun lige netop skal blive syg nu; men sådan er det jo ofte, at sygdom kommer ubelejligt.
Det er faktisk sådan at smerterne ofte forsvinder, når trommehinden springer. Det er således ikke nødvendigvis en dårlig ting. Jeg vil umiddelbart tro at flyveturen godt kan være medvirkende årsag til at trommehinden springer, men trommehinden kan også springe spontant pga trykket fra væsken. Og andre gange går man (ørelægen) faktisk ind og springer trommehinden med vilje.
Er det en ørelæge Isabella har været til, eller er det egen læge? Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en ørelæge, forklare jeres situation, rejsen, flyveture osv. og høre hvad han vil anbefale.
Læg i øvrigt mærke til bogen "Ondt i øret", som du finder i min bogguide.
Til sidst vil jeg lige sige at du skal gøre det du i dit hjerte har det bedst med. Hvis du føler det er forkert at tage af sted og du er utryg ved det, så blive hjemme og omvendt, hvis du tænker at det nok skal gå og det er en oplevelse for jer alle.
Jeg kan desværre ikke sige at du skal gøre præcist det ene eller det andet, det er kun dig selv, som kan tage beslutningen i sidste ende.
Rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske