Svar: Forkølelse - 9 mdr.
19. februar 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Camilla
Sålænge din søn ikke har feber, synes jeg umiddelbart at det godt kan være i orden at han er ude, selv om han er forkølelet. Ingen tager jo skade af frisk luft!
Det skal dog vurderes lidt individuelt og derfor må man se på, hvordan barnet i øvrigt har det. Hvis barnet leger og egentlig er som det plejer, bare med snotnæse, så er det i oden at være ude, men hvis barnet virker sløv og virker syg og dermed mere end almindeligt forkølet, så synes jeg ikke man skal lægge sig barn ud at sove i flere timer.
En mellemliggende løsning kunne måske være at man kørte en tur mad barnevognen, så barnet kom ud og fik frisk luft, men så barnet ikke lå ude og sov uden egentligt opsyn.
Rigtig god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske