Svar: Mad igen efter sygdom
23. januar 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Nete
Jeg synes du skal tilbyde din datter to måltider dagligt og i et par dage tilbyde den samme slags grød/mos som hun tidligere har fået f.eks. risgrød, men 2 måltid skal så være noget andet, f.eks. havregrød. Efter et par dage kan du forsøge at fortsætte med havregrøden og så forsøge dig med grønttsagsmos. Når dette kører og din datter har fået appetitten igen, så kan du øge til 3 måltider dagligt og her langsomt gøre nogle af måltiderne grovere. F.eks. prøve at mose grøntsagerne med en gaffel.
Når jeg anbefaler brødskorper, så kan dette stort set være alle slags brød. Hvis du selv spiser et stykke brød med en god skorpe, så er der ikke noget i vejen for at hun får lov til at sidde med et stykke af denne. Du kan også købe 'skorper' som er lidt i stil med tvebakker, men som er grovere.
Fortsat held og lykke med hende og dejligt at hun er blevet rask igen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske