Brev:
Mad igen efter sygdom
23. januar 2005
Alder:
7 mdr.
Mad igen efter sygdom
Kære Helen
Vores datter på 7 måneder har været syg i lidt over en uge nu (forkølet med feber). Inden hun blev syg var vi så småt begyndt at gøre maden lidt grovere (2 gange - første gang en succes anden gang kom der ikke rigtig noget ned) samt at overveje at indføre et 3. skemåltid og havregrød og øllebrød.
Men her mens hun har været syg har det eneste vi har kunnet få lokket i hende været væske fra flaske (mælk, kamillete og vand med æblejucie) - men det har dog ikke været de store mængder.
Nu, hvor feberen er ved at falde vil jeg meget gerne bede om et godt råd om hvordan vi kommer igang igen/videre med skemaden? Skal jeg stille og roligt fortsætte lidt tid med ris- og majsgrød samt meget findelt mad eller vi godt med det samme prøve igen med den lidt grovere grønssagsmos og grovere grød? Og kan jeg bare igen give hende 2 måltider eller skal vi blot starte med 1 igen?
En anden ting er at jeg har lagt mærke til at du har anbefalet andre at give børnene en brødskorpe at sidde med - er der i den forbindelse noget bestemt brød du kan anbefale?
Med venlig hilsen
Nete