Svar: Lav temperatur - 7 mdr.
16. januar 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Pia Rasmussen
Dejligt at din lille dreng er blevet rask igen.
Den temperatur du måler lyder umiddelbart lidt lav, men nogle har jo en meget lav temperatur. Det kunne dog være en god idé at prøve med et andet termometer, det er jo trodsalt vigtigt at målingerne er nogenlunde korrekte, hvis man skal kunne bruge dem til noget.
På den anden side, så er det jo vigtigt at se på barnet og vurdere ud fra hvad man ser. Hvis din søn ikke virker kold, men virker fin og virker tilfreds, så må du tro på dette.
Virker han generelt meget kold, bleg, marmoreret i huden osv. som tegn på at han er kold, så må du få lægen til at vurdere ham og endelig sørgs for at give ham ekstra tøj på, også på fødderne i sparkedragten. Jeg kan se at du bor i udlandet - sørg for at han ikke får træk fra jeres air-condition. :o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske