Svar: Hård mave i 4 måneder
29. december 2004
Alder:
16 mdr.
Kære Niels og Sofie
Det lyder simpelthen utroligt at det skal være nødvendigt med så meget laksantia (afføringsmiddel) for at få maven på en 16 mdr´s dreng til at fungere og hvor er det dog synd for ham!
Jeg synes det vil være helt relevant at I beder egen læge om at få en henvisning til børneafdelingen, mhp. at få konstateret, hvorfor jeres dreng har så hård mave. Måske har det en årsag, således at man kan gå ind og behandle årsagen i stedet for at behandle symptomerne, hvis I forstår hvad jeg mener.
En kiropraktor tænker jeg umiddelbart ikke er nogen løsning, da det jo ikke er problemer med knogler eller led, men problemer med mave-tarm funktionen jeres søn har. Og igen synes jeg det er vigtigt at finde ud af årsagen og ikke bare blive ved med at behandle ud fra symptomer, selvom jeg ved at det er svært og I vil gøre alt for at et eller andet skal hjælpe.
For mig at se vil det derfor være helt relevant at jeres søn blev set af en børnelæge, som så også kunne henvise jer videre, hvis det skulle være nødvendigt.
Rigtig meget held og lykke fremover og også godt nytår til jer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske