Brev:
Hård mave i 4 måneder
29. december 2004
Alder:
16 mdr.
Hård mave i 4 måneder
Kære Brevkasse
Vi har en søn Oliver på 16 mdr. Han har nu i 4 mdr. har haft meget svært ved at komme af med afføringen. Han kæmper og græder meget hver gang det finder sted.
Vi har prøvet alt..... fra frugtgrød over svesker og sveskemos, ingen mælk, cultura, zoneterapi og 2½ md. med Laktulose (45ml pr. dag..!)Laxoberal op til 10 dråber pr. dag og nu til sidst Microlax flere gange om ugen.
Alle præparater ordineret efter anvisning fra vor læge.
Vor læge siger hele tiden at vi skal "se tiden an", men efter 4 mdr. med denne besked og uden nattesøvn i væsentligt omfang, kunne vi godt bruge lidt objektiv sparring....!!!
Den sidste melding fra "Oraklet" foreskriver at vi ikke må give Oliver noget som helst afføringsmiddel, for "så kan vi lige se hvordan det virker". Efter at have set på en forpint dreng i 2 dage, har vi alligevel trodset lægens anvsninger og givet ham Microlax til morgen, hvilket bekom alle i familien meget vel.
Skal vi søge en specialist? Kan vi selv gøre noget? Hvad med en Kiropraktor?
Det kan vel ikke være rigtigt, at Oliver skal "fyldes" med afføringsmidler i et omfang svarende til hvad der kunne ordineres en middelsvær voksen mand.
I håbet om et rigtigt godt råd.
Mange Nytårshilsner
Niels og Sofie