Svar: Sutteflaske og ondt i ørene
17. december 2004
Alder:
12 mdr.
Hej
Jeg er sikker på at der er en sammenhæng imellem ørerpinen og det at hun ikke så gerne vil drikke. Det kan nogen gange hjælpe ikke at give hende flaske, når hun ligger for meget ned, men sørge for at hun ligger lidt højt med hovedet, eller give hende noget at drikke af en kop, når hun sidder.
Derudover kan det at hun er ved at få tænder også spille ind.
Det er naturligvis ikke meget væske hun får indenbords, men får hun noget at spise? Du skal naturligvis sørge for at hun får lidt, men fortsætter det, så synes jeg du skal snakke med lægen om det. I nogen tilfælde kan det være en god idé at give lidt børne-panodil, men dette skal du tale med lægen om. Panodil virker forholdsvis hurtigt og kan gøre at hun så sover bedre og er mere veludhvilet og modtagelig for at indtage mad og væske. Derudover så kan det hjælpe, så hun ikke har så ondt og dermed også tager lidt mere føde til sig.
Giv hende også gerne lidt frugt, som er vandholdigt og nemt og friskt at spise.
Rigtig god bedring med hende og held og lykke med at få lagt dræn:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske