Svar: Begyndt at gylpe igen
17. september 2011
Alder:
13 mdr.
Kære M
Det er helt normalt at små børn gylper, men i takt med at de får fastere og fastere føde bør gylpen naturligt aftage. Din dreng er blevet et år og du oplever ikke at det aftager men derimod at det tager til - derfor synes jeg faktisk at du bør drøfte det med jeres læge.
Det kan sagtens være at der er en naturlig forklaring - det kan f.eks. hænge sammen med at din dreng nu er begyndt at gå mere omkring, han er langt mere mobil, rejser sig, bukker sig sammen, kravler, går mere rundt osv. og jo mere han bevæger sig, jo større sandsynlighed for at "det skvulper over".
Men jeg synes han bør tjekkes og at du lige skal tale med lægen omkring det, måske reagerer han på bestemte fødevarer, måske har han problemer med for løs mavemund, måske producerer han ekstra meget mavesyre og lider af "sure opstød", måske har han forstoppelse ... ja der er kan være flere forklaringer.
Så ring til lægen og få en tid, så han lige kan blive tjekket og I kan tale om det :)
Fortsat held og lykke! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske