Brev:
Begyndt at gylpe igen
17. september 2011
Alder:
13 mdr.
Begyndt at gylpe igen
Kære Helen.
Jeg skriver til ang min søn på 13 måneder.
Han er en frisk, glad og meget energisk dreng, som er begyndt at gå i vuggestue for lidt over en måned siden og det kører rigtig godt. Så alt i alt trives han rigtig godt..
Men her på det seneste er han begyndt at gylpe igen, hvilket han ikke har gjort i flere måneder nu. Han gylpede meget da jeg ammede og det stoppede jeg med da han var ca 4 måneder.
Han drikker meget vand i løbet af dagen og er blevet mere glad for sin mælk nu (letmælk). Men gylper af begge dele. Han bliver tilbudt væske mange gange i løbet af dagen for at han netop ikke drikker rigtig store mængder på en gang, et forsøg på at han ikke skal gylpe, men det hjælper heller ikke. Han gylper 1-2 gange om dagen i de værste perioder.
Hans dagsplan ser ca således ud.
06:00 - Vågner
07:00 - Spiser morgenmad (forskellig slags grød)
08:00 - Tager vi i vuggestue
09:00 - frugt, lidt knækbrød
11:00 - frokost ( Div rugbrødsmadder og en masse blandet tilbehør: pastaskruer, ostehaps osv. osv.
12:00 - Puttes til middag
14/14.30 - Vågner
14.30 ca. - Spiser frugt, yoghurt, brød og lign.
17/17.30 - Aftensmad
19:00 - Puttes til natten, har lige fjernet hans flaske og erstattet den med grød, men ikke altid grøden er en succes:)
Sover til næste morgen.
Så jeg synes jo han har en "normal" hverdag, uden hverken for meget eller for lidt mad, vi justerer det dag for dag da alle dage jo selvfølgelig ikke er ens, men som hovedregel ser det ud som ovenstående. Plus vi både sørger for at der er varieret kost hver dag.
Nogle perioder gider han slet ikke rigtig sin aftensmad og mellemmåltiderne, men efter han er begyndt at gylpe spekulerer jeg lidt på om han har lidt fordøjelses problemer eller om det bare er alderen:)
Glæder mig til at høre dine tanker og evt løsning.
Mange hilsner M.