Svar: Børneeksem i hovedbunden
25. juli 2004
Alder:
4 år
Måske kan det hjælpe at komme lidt olie i håret på Caroline, f.eks. inden hun skal sove. Det er naturligvis ikke så rart at sove med, men hun kan evt. ligge med et håndklæde på puden.
Jeg tænker at olien kan løsne lidt op i det arplignende udslet hun har og give fedtstof til den meget tørre hud.
Næste morgen kan hun så få vasket håret godt igennem.
Sørg for at massere hendes hovedbud godt med dine fingre, så du får sat gang i blodcirkulationen, det kan også hjælpe.
Ud over den milde shampoo du allerede har købt, så kan du forhøre dig på apoteket om ikke de har et produkt som er godt netop mod tør hovedbund.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske