Brev:
Børneeksem i hovedbunden
25. juli 2004
Alder:
4 år
Børneeksem i hovedbunden
Min datter, Caroline, der nu er 4½år led forfærdeligt af børneeksem fra hun var ca 2 måneder og til hun var 2½ år. Der kom hun i behandling med Elidel - og har faktisk ikke siden haft udslæt. Hendes hud er derimod stadig ekstrem tør, det kan jeg nogenlunde holde nede med fugtcremer.
Mit problem pt er hendes hovedbund, den er også vildt tør og med skorpelignende (arp) dannelser i hovedbunden. Jeg ønsker ikke at bruge Locoid, som er cortison-væske.
Er der et alternativ? Jeg har købt den mildeste shampoo på apoteket og vasker kun hendes hår et par gange om ugen.