Svar: Ømme håndled og tommelfingre
8. september 2010
Alder:
4 mdr.
Kære Trine
Tak for dine pæne ord til mig, dejligt at høre, at du har kunne finde råd og hjælp i min brevkasse :) Velkommen til!
Normalt vil man få ømme hænder og fingre på grund af hormonelle forandringer, det er f.eks. meget normalt at få dette under graviditeten, fordi leddene udvider sig - ikke kun bækkenleddene, fordi det gør sig klar til at barnet skal fødes, men leddene i hele kroppen ...
Det burde dog forsvinde igen efter fødslen og jeg synes ikke du skal gå og have ondt, fordi du løfter på din dreng - han er nu fire måneder gammel, eller fordi du skal åbne og lukke knapperne i hans tøj flere gange dagligt.
Jeg synes faktisk at du skal prøve at tale med din læge om, hvorvidt det er helt normalt at du får så ondt. Hellere spørge en gang for meget end gå og vente og ikke få det gjort :) Det er et helt relevant spørgsmål at stille lægen og han/hun vil ikke se dig som pylret eller andet, så prøv at tale med din læge om, hvordan du har det, hvad det er du oplever :)
Rigtig meget held og lykke fortsat!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske