Svar: Alvorlig sygdom og støttegrupper
13. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Kære du
Det gør mig oprigtig ondt at høre, at jeres lille dreng skal igennem en så stor og risikofyldt operation og jeg kan godt forstå at du søger ligesindede at dele jeres oplevelser med.
Hjerteforeningen har en børneklub, der hedder Hjertebarn, som er henvendt til familier med hjertesyge børn. De kan hjælpe dig med kontakt til andre familier, som står eller har stået i samme situation som jer. De holder også forskellige arrangementer, foredrag, kurser osv. og det vil være rigtig godt for jer at læse om og måske deltage i nogle ting med dem. De har også grupper for deres store 'hjertebørn' over 18 år, som skal leve med de operationer og sygdom de nu engang har/har været igennem.
Via børneklubben Hjertebarn kan I få en kontaktfamilie, det er en familie som har været igennem noget af det samme som jer, men som nu er kommet så langt, at de har overskud til at dele deres erfaringer med andre. Der er familier over hele Danmark og derfor også en familie, som bor i nærheden af jer.
Inde på hjertedebat.dk kan du også finde familier, som har et barn med en medfødt hjertesygdom og skrive, stille spørgsmål.
Jeg håber du på den måde kan finde hjælp og støtte og ønsker jer alt det bedste, krydser alt hvad krydses kan for at det hele kommer til at gå rigtig rigtig godt :)
Stort knus fra mig til jer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske