Svar: Rød plet efter pustler
29. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Helle
Det er meget normalt at huden efter pustlen er væk kan være lidt rød og også nogle gange virke lidt tør og skallende, det plejer dog at forsvinde af sig selv efter lidt tid.
Det lyder hos dig som om at pustlen ikke er helt væk, da du beskriver, at du kan fornemme en knop bag huden, spørgsmålet er derfor om pustlen har lukket sig ovenpå huden, men stadig er åben nede i underhuden ... hvis den er det, så kan den rødme du ser og den knop du føler skyldes at der stadig ligger lidt betændelse nede i selve hudvævet.
For at undgå ardannelse skal man naturligvis overveje hvad man her vil gøre og mit umiddelbare bud ville være at man behandlede det med en antibiotisk creme, som du smurte på og effekten så trak ned gennem huden.
Jeg synes du skal spørge din læge, måske er det bare den almindelige rødme som kan være efter at puslen er forsvundet, men måske er der en betændelsestilstand i underhuden som skal behandles - det er man nødt til at se din dreng for at kunne vurdere.
Jeg håber du kan bruge ovenstående videre!
Rigtig god weekend :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske