Svar: Pjevset, morsyg og ingen appetit

14. marts 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Sygdom.

Kære Louise

Stort tillykke med 1 års dagen :o)

Det er svært for mig at vide, hvad der sker hos jer, det kan sagtens være en blanding af alle de ting du nævner - alder, udvikling, maveinfektion eller anden form for virus.

Der er jo ingen tvivl om at han har været og måske stadig er halvsløj den lille gut. Feber og dårlig mave kan sagtens hænge sammen og vil naturligt også påvirke appetitten. Derudover tænker jeg at feberen jo også kan skyldes andre ting, måske har han ondt i ørerne? Det er ikke usædvanligt at børn i forbindelse med voldsom forkølelse får ondt i maven, tynd mave og også ender med at få en ...

Annonce

... mellemørebetændelse eller væske i ørerne. Hvis han har ondt i ørerne, så kan det være årsagen til at han fortsat er pylret og pjevser mere end du er vant til.

Det kan hurtigt tage dage til uger at komme over en infektion og det er rigtig fint at du nu har fået lægen til at se på ham, jeg håber I er kommet det lidt nærmere :o)

Helens bog om børn og sygdom
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og sygdom" - Et uundværligt opslagsværk, som giver dig ro og overblik, når du har allermest brug for det!

At han reagerer på at du har været på kursus - den tror jeg ikke rigtigt på. Han var jo sammen med far og de to hyggede sig rigtig godt og du og han var kun adskilt kortvarigt. Jeg tror din dreng er ekstra morsyg og pjevset, fordi han er syg, har ondt eller bare har det alment skidt.

Rigtig god bedring med ham.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sygdom:

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

7. december 2023 | Sygdom | 6 mdr.

Dårlig mave 2 1/2 uge

Kære Helen Min søn på lige præcis 6 måneder startede mad for ca 3 uger...

1. december 2023 | Sygdom | 3 år

Sulte- og tisse-strejke i forbindelse med børnehavestart

Hej Helen Vi har kunne bruge rigtig mange af dine svar de sidste 3 år....

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.