Svar: Pjevset, morsyg og ingen appetit
14. marts 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Louise
Stort tillykke med 1 års dagen :o)
Det er svært for mig at vide, hvad der sker hos jer, det kan sagtens være en blanding af alle de ting du nævner - alder, udvikling, maveinfektion eller anden form for virus.
Der er jo ingen tvivl om at han har været og måske stadig er halvsløj den lille gut. Feber og dårlig mave kan sagtens hænge sammen og vil naturligt også påvirke appetitten. Derudover tænker jeg at feberen jo også kan skyldes andre ting, måske har han ondt i ørerne? Det er ikke usædvanligt at børn i forbindelse med voldsom forkølelse får ondt i maven, tynd mave og også ender med at få en mellemørebetændelse eller væske i ørerne. Hvis han har ondt i ørerne, så kan det være årsagen til at han fortsat er pylret og pjevser mere end du er vant til.
Det kan hurtigt tage dage til uger at komme over en infektion og det er rigtig fint at du nu har fået lægen til at se på ham, jeg håber I er kommet det lidt nærmere :o)
At han reagerer på at du har været på kursus - den tror jeg ikke rigtigt på. Han var jo sammen med far og de to hyggede sig rigtig godt og du og han var kun adskilt kortvarigt. Jeg tror din dreng er ekstra morsyg og pjevset, fordi han er syg, har ondt eller bare har det alment skidt.
Rigtig god bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske