Brev:
Pjevset, morsyg og ingen appetit
14. marts 2009
Alder:
11 mdr.
Pjevset, morsyg og ingen appetit
Hej Helen,
Lang tid er gået og Sigurd er nu blevet 11 mdt - ja på fredag bliver han 1 år ;o)
Han er en dejlig dreng som normalt stor-trives og er både glad, tillidsfuld og den rolige type.
Han startede med at blive sløj og fik feber for en uge siden. Det blev afløst af rigtig dårlig mave dvs. virkelig tynd og "kloakagtig" afføring som helt klart gjorde ond i maven på ham. Maven er lidt i bedring, feberen er væk - MEN han er stadig HELT uden appetit, er pjevset, ked af det meget af tiden, utidig og morsyg (græder ulykkelig når han ik kan være hos mig)
Jeg kan jo læse her på siden (og kan huske det fra min store dreng) at seperationsangst indtræder omkring nu og at det kommer til udtryk som utryghed, prevset og morsyg. Jeg er stadig hjemme med Sigurd, så han har faktisk kun oplevet at jeg var væk fra ham en hel dag - i torsdags (hvor jeg var på kursus) Det var gået rigtig godt, han var med sin far.
Jeg kan lige nu ikke rigtig finde ud af hvad det er hvad - er han stadig sløj/syg? Er det alderen? eller er det noget andet jeg skal være opmærksom på?
Det er selvfølgelig fustrerende at han absolut er uden appetit! Han spiser kun meget lidt til hvert måltid og KUN brødhappere med smøreost vil han have (så ammer jeg ham 3 gange i døgnet stadig) Hans mave er meget bedre, dog stadig lidt hvidlig. Som sagt er feberen væk og derfor undre det mig at han stadig er så pjevset og ked af det. Han har også nogle helt nye "hys" anfald hvor han bliver helt ude af sig selv hvis han ik kan få et eller andet, som han gerne vil ha.
Måske har den ene dag i torsdags uden mig bare været dårligt valgt med mavebakterie og måske skubbet noget igang hos ham (sep.angst??)
Som du kan høre er jeg lidt i vildrede og vil under alle omstændigheder gå til lægen mandag mht. maven. Han har bare slet ikke været sig selv den sidst uge eller mere og derfor prøver jeg (lidt forgæves) at holde tingene fra hinanden.
Håber du har nogle råd til mig.
Bedste hilsener
Louise