Svar: Trivsel - mellemørebetændelse igen igen
12. november 2008
Alder:
8 mdr.
Kære Oskars Mor
Det er simpelthen så hårdt med efterår og vintermåneder fordi det er tiden med forkølelser, mellemørebetændelser, lungebetændelser osv. osv. Især med den alder Oskar har nu, så er det rigtig svært at undgå. Han sidder jo på gulvet, får let lidt træk, putter alt i munden osv. Jeg kan godt forstå I synes det er hårdt.
I skal naturligvis være opmærksomme på hygiejnen, det er vigtigt at ikke kun I men også Oskar får vasket hænder hver gang han bliver puslet, spiser osv. Det er også rigtig vigtigt at I søger for at han spiser varieret og får masser af vitaminer, proteiner osv. via kosten, som kan hjælpe ham lidt inde fra og så er det rigtig vigtigt at I sikrer jer at han ikke bliver kold.
Måske er uldundertøj en idé til Oskar. Uld er godt til at holde små børn varme, selvom barnet sveder holdes det fortsat tør og varm og uld hjælper således barnet til at holde en stabil temperatur. Uld er godt at bruge til børn der er lidt slanke og som måske mangler fedtlag i kroppen, da det hjælper barnet til bedre at holde varmen. Faktisk siger man at uld holder 4 gange så godt på varmen som bomuld.
Et par små sutsko i skind, fløjl, velour eller lignende kan være rigtig godt til hans fødder, så han igen ikke fryser.
Der findes en bog der hedder "Ondt i øret - hvad kan der gøres", I finder den i min bogguide under 'Sygdom, behandling og handicap'. Den kan I måske bruge og finde lidt hjælp i. Den gennemgår alle de forskellige alternative behandlingsmuligheder, men beskriver også de mere lægefaglige behandlings muligheder.
Med hensyn til Oskars vægt og længde, så lyder dette normalt i forhold til hans alder, men for at få et billede af hvordan han vokser, vil jeg foreslå jer, at gå ind i 'Livets Bog' som du finder på medlemssiderne. Her kan du notere alle hans vægt og længdemål fra han var spæd og til nu, og se hvordan han ligger på kurven.
Fortsat rigtig god bedring med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske