Svar: Mangel på søvn i tredje trimester
22. juli 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Tine
Dejligt at høre at graviditeten skrider så godt frem og at du venter en lille dreng, det lyder som om at han er rigtig godt aktiv på alle tidspunkter af døgnet og det er rigtig dejligt.
Men ... naturligvis lidt hårdt for din nattesøvn:o)
Der er så vidt jeg ved ikke noget vidundermiddel her, du sørger for at holde dig aktiv om dagen, holde dig sund, har nogle gode rutiner osv. og det er rigtig godt. Det kan som du skriver være rigtig svært at finde en behagelig stilling og du må lægge dig som du finder det rarest. Nogle gange hjælper det at ligge med benene let eleveret, andre gange på siden med en pude imellem lårene, - du må prøve dig lidt frem.
Du kan medtænke om du indtager meget sukker eller drikker f.eks. kaffe, cola eller lignende om aftenen og prøve at holde en pause fra det, for at se om det vil gøre en forskel ...
Jeg har lagt dit spørgsmål på siden, hvis andre brugere har gode råd i forbindelse med urolig nattesøvn i 3. trimester af graviditeten, så kan de skrive og jeg vil give rådene videre:o)
Fortsat held og lykke, det bliver dejligt når han kommer ud og heldigvis er der jo ikke så længe igen nu ... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske