Brev:
Mangel på søvn i tredje trimester
22. juli 2008
Alder:
0 mdr.
Mangel på søvn i tredje trimester
Kære Helen
Først tak for svar tidligere i min graviditet, da jeg var ca. 12 uger henne.
Nu er jeg lige gået ind i uge 30, og alt går fortsat som det skal. Jeg har taget ca. 10 kg på, alle scanninger viser en PERFEKT dreng inde i min mave, og der er liv og glade og dage inde bag maveskindet på mig ;-)
Og se, det er netop sidstnævne "liv og glade dage", der volder lidt problemer med nattesøvnen. For han har jo den her tendens til, at "buldre allermest", når mor gerne vil sove. At mærke spark og liv er jo fantastisk i dagtimerne, hvor jeg alligevel er vågen, men om natten kan det være ganske frustrerende. De sidste uger har jeg stort set ikke fået mere end 2-3 timers søvn først på natten, så skal jeg op og tisse, og derefter er det så som så med søvnen.
Jeg er bevidst om, at det formentlig bliver langt mindre med søvnen, når først han er kommet til verden, og at jeg måske burde betragte dette som "startskuddet" til, hvad der venter forude.
Alligevel vil jeg høre, om der er noget jeg kan gøre for at få en bedre søvn? Ligge anderledes f.eks. (det kniber med at ligge i den samme stilling ret længe ad gangen nemlig).
Jeg dyrker yoga, svømmer, går stort set i seng samme tid hver aften samt står op samme tid om morgenen osv., men de ting hjælper ikke rigtigt, synes jeg.
Har du et godt råd til mig, Helen?
Kærlig hilsen
Tine (søvngængeren) ;-)